تبدیل واحد فشار

چهارشنبه 1 بهمن 1399
14:52
دوربین مداربسته

فشار چیست؟

فشار یک کمیت نرده ای است که به شیوه نیرو بر واحد سطح تعریف می‌شود. در دستگاه بین المللی یکاها پاسکال، واحد فشار وجود دارد. یک پاسکال برابر است با یک نیوتون بر مترمربع (N/m²). فشار گیج، فشاری است که در فشار سنج نشان داده می‌شود و مقدار آن نسبت به فشار محیط سنجیده می‌شود.

فشار کمیت فیزیکی نرده ای است و مقدار آن تنها بایک عدد مشخص میشود. هنگامی که نیروی F به سطحی بامساحت A وارد میشود برای سنجش تاثیر نیرو بر سطح کمیتی تعریف میشود که ازتقسیم نیروی F بر سطح A بدست می آید و فشار نام دارد

فشار را بعضی اوقات به صورت نیرو-گرم یا نیرو-کیلوگرم بر مربع سانتی متر نیز تعریف می کنند که از واحدهای نامناسب برای بیان فشار هستند.

جدول تبدیل آحاد فشار
جدول تبدیل آحاد فشار


در متون علمی مختلف، علامت فشار را با PP یا pp نشان می‌دهند. اما در عمل، عبارت نیروی عمود بر سطح به چه معناست؟ این عبارت بیان می‌کند نیروی خاصی وجود دارد که بر سطح بخصوصی اثر می‌گذارد. زمانی که در مورد نیرو صحبت می‌کنیم، بر اساس قانون دوم نیوتون، با حاصلضرب جرم در شتاب سروکار داریم. با توجه به اینکه واحدهای مهندسی مختلفی در خصوص جرم و سطح بکار گرفته می‌شوند، ترکیب این واحد‌ها نیز بسیار زیاد است. علاوه بر این، واحدهای مختلف فشار نیز وجود دارند که به طور مستقیم جرم و مساحت را در خود ندارند اما در هر صورت، دربردارنده مفهومی از این عبارات هستند.

خوب است بدانید که در عمل، واژه «فورس» (Force) یا همان نیرو، در واحدهای فشار مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. به طور مثال، واحد فشارِ کیلوگرم‌فورس بر سانتی‌متر مربع را باید به صورت kgf/cm2kgf/cm2 نشان داد اما معمولا بدون حرف ff و به صورت kg/cm2kg/cm2 نمایش داده می‌شود. به طور مشابه، پوند‌فورس بر اینچ مربع (pfsi)(pfsi) را به شکل پوند بر اینچ مربع یا psipsi نمایش می‌دهند.

تبدیل واحد فشار

تبدیل واحد فشار نیازمند یاد داشتن یک سری فرمول و عملیات های ریاضی است که اگر می‌خواهید آن ها را به صورت ذهنی انجام دهید، باید بسیار تمرین کنید و طریقه صحیح آن را یاد داشته باشید. سایت هایی هم هستند که تبدیل واحد فشار را به صورت آنلاین و آنی خود محاسبه می‌کنند. برای انجام فرایند تبدیل واحد فشار در این سایت ها کافی است، به یکی از این سایت ها مراجعه کنید و فرایند تبدیل واحد فشار را انجام دهید.


[ بازدید : 74 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به سی سی تی وی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]